25-05-2015

Vakantie op Terschelling

Ik ben nog nooit zo vaak naar Terschelling geweest in zo'n korte tijd! De eerste keer dat ik dit prachtige eiland bezocht was in de tweede week van de meivakantie, wat al best een tijdje geleden is. De tweede keer was met Hemelvaart. Over deze bezoekjes ga ik wat vertellen en uiteraard heb ik super veel foto's gemaakt!

In de meivakantie ging ik naar een vriendin die met haar vader in een stacaravan zat. Haar zus en moeder waren een paar dagen daarvoor naar huis gegaan, omdat haar zus na de meivakantie examen zou hebben. Toen ik dat hoorde kwam al meteen het idee dat ik daar heen zou kunnen in mij op en ik was niet de enige. Van mijn ouders mocht het meteen en ik was super blij! Wel moest ik al om kwart voor 7 opstaan, omdat mijn boot om 9:55 zou vertrekken en wij wonen er nog eens anderhalf uur rijden vandaan.

Nadat ik gearriveerd was zijn we meteen naar een soort museum geweest: een aquarium. Maar er waren niet alleen levende vissen, maar ook opgezette konijnen en vogels. Brrr, daar krijg ik altijd de kriebels van.

Sorry als de vissen foto's een beetje wazig zijn, maar ja, ze zwommen best snel. En wat je hierboven ziet heb ik ook gedaan: roggen aaien! Het voelt best gek en je moet wel een kwartier bij die bak staan als je een rog 5 seconden wil aaien. Maar daar doen we het voor! :)

Ik had ook een zonnebril gekocht, maar die bleek later veel te groot te zijn, dus ik draag hem eigenlijk niet. En er waren super veel schattige konijntjes! De konijnen die ik had (en vrijgelaten heb) lijken sprekend op deze, nog maar eens een bewijs dat ze echt wild waren, naast het feit dat ik ze niet kon aaien of oppakken.

Als je op Terschelling bent, hoort fietsen er gewoon bij. Het is 1 van je dagelijkse bezigheden, als je Terschelling zegt denk ik gelijk aan fietsen. Helaas hebben we dat wel heel weinig gedaan die vier dagen. Op de foto's hierboven zijn we naar West aan Zee gefietst. West is het grootste plaatsje op Terschelling en dit is het strand wat 'erbij hoort'.

Ik houd van het strand, echt een heerlijke plek om even uit te waaien, want waaien, dat deed het daar zeker! En als je dan op het strand bent moet je ook eventjes op de duinen klimmen, althans, dat vond ik.

De foto kwaliteit is niet super, maar dat komt omdat mijn vriendin niet precies weet hoe mijn camera werkt.

Dit is trouwens de caravan waar ik sliep. Die deuren kun je normaal lekker open zetten, maar toen was dat geen goed idee. Het waaide echt verschrikkelijk op Terschelling en net de dag dat we weggingen was het bijna windstil en een zonnetje, dat zal je al-tijd zien...

En dan gaan we door naar Terschelling met Hemelvaart! Op kosten van mijn opa en oma zijn we vier dagen op Terschelling geweest voor de 75e verjaardag van mijn opa. Het was super gezellig, maar nu eerst de foto's! Deze zijn allemaal met mijn mobiel gemaakt, ik was mijn camera vergeten:(

Uiteraard gingen we weer met de boot naar Terschelling, op een andere manier kan je er immers niet komen.

Dit was het uitzicht vanuit onze caravan en ja, je ziet twee zwarte konijntjes in het gras zitten!

Deze mini vakantie zijn we wél heel veel gaan fietsen, langs het wad en door de bossen.

Op vrijdag kwamen we om 10:15 op de koffie om mijn opa's verjaardag te vieren. Hij vertelde dat er in het bos achter de camping twee bunkers waren opengesteld voor publiek. Na de koffie ging ik daar even een kijkje nemen.

Zaterdag zouden we met 17 man een huifkartocht gaan maken, ook voor mijn opa's verjaardag.

Op de kont van twee paarden van de drie hadden ze "gewoon omdat het leuk is" een hartje met de eerste letter van de naam erop gemaakt en toevallig heette de rechter Freek, dus een F, ook van Fenna! Op het andere paard was een letter E gemaakt, wat wel heel toevallig was omdat mijn opa die jarig was, Eelke heet. Ik weet niet meer wat de naam van dat paard was, ik dacht Ernie.

Het tweede deel van de reis mocht ik voor op de bok zitten, dat was echt heel leuk. Ik kon alles heel goed zien en van alles heel goed foto's maken:) De huifkartocht is echt één van de leukste dingen die ik ooit heb gedaan op Terschelling.

En dan nog dit super lieve schaap met twee lammetjes. Toen we de dijk op wilde fietsen kwamen we langs een vastgebonden schaap, die helemaal geen vers gras meer had om haar heen. Ik gooide mijn fiets bijna op de grond en ging haar meteen gras geven en jeetje, wat een honger had ze! De laatste keer dat ik op bezoek kwam ging ik eerst naast haar zitten en een beetje aaien. Ik wist niet dat schapen zo mak konden zijn! Het schattigste moet nog komen: ze gaf me twee keer een soort van kopje, zo lief!! Net alsof ze me wilde bedanken voor het gras wat ik haar had gegeven. Ik heb haar Dottie genoemd en de lammetjes Jip en Janneke, haha.

Dit waren mijn twee mini vakanties op Terschelling!

Rood zijn de daken
Blauw is de lucht
Geel zijn de duinen
Groen is het gras
Wit is het zand
Dat zijn de kleuren van Terschellingerland

Ben jij wel eens op Terschelling geweest? Zo ja, wat heb je daar gedaan?

1. Wat veel foto's! Ik ben nog nooit op Terschelling geweest, maar wel op Texel! Dat is ook een heel mooi eiland.

2. Super leuke foto's allemaal! Ik ben er laatst ook geweest en toen heb ik ook schattige lammetjes gezien!

3. Wat super leuk zeg!! Zoals ik kan zien heb je het ontzettend naar je zin gehad. Mooie foto's zeg <3

4. Oeeeh, ziet er zo gezellig uit! Ik wil ook zo graag lekker naar Terschelling! Je hebt hele mooie foto's gemaakt, gaaf dat je het zo mooi vond :)