22-06-2015

Blogkriebels


Soms heb ik van die momenten dat ik denk: ik wil een nieuw blog starten. En dat is niet per see omdat ik mijn eigen schrijfstijl wil veranderen en met een schone lei wil beginnen, maar puur omdat ik het werken met html en nieuwe sjablonen proberen echt heel leuk vind.

Op mijn vorige blog zocht ik bijna elke avond naar nieuwe sjablonen, omdat ik de oude zat was. Ik vond het zo leuk om met html te werken en nieuwe functies te ontdekken. Een heel groot nadeel is wel dat het super veel tijd in beslag neemt. Het duurt een hele avond (zo'n 2/3 uur bij mij) om uit te vinden dat die regeltjes ervoor zorgen dat de titel verandert. In dat geval is een standaard sjabloon van Blogger veel makkelijker. Je kan dan het hele sjabloon aanpassen zonder html.

Toch vind ik met html werken een stuk leuker. De verschillende mogelijkheden zijn oneindig. Ik merk wel dat ik veel meer tijd voor het bloggen zelf overhoud als ik niet de hele tijd de layout wil veranderen. Maar laatst kwam ik op een ander blog terecht (Dansen in de storm). Dit blog heeft, met uitzondering van de berichten, dezelfde layout als ik. Alleen zij heeft er een eigen kleurtje en lettertype aan gegeven. Aangezien het vakantie is ga ik een dag plannen waarop ik helemaal niets ga doen behalve aan de html van blog werken. Ik weet nog niet welke dag dat gaat gebeuren, maar sowieso deze week. Als je dan op mijn blog kijkt en denkt: huh, wat is dit nou? Excuses moi alvast!

Het was leuk even bij te praten en nu zijn jullie voorbereid voor wat komen gaat!

0 comments:

Een reactie posten