03-05-2015

Geloof... En vlieg


Weet je wat ik me eigenlijk best vaak afvraag? Hoe het zou zijn als het lot niet had bepaald dat ik een mens had moeten worden, maar een vogel.


Het lijkt me fantastisch om een vogel te zijn, hoe klein dan ook. Een arend of een roodborstje, maakt mij niet uit. Het punt gaat om het vliegen. Hoog in de wolken zijn, alles goed kunnen overzien, ja dat zou ik wel eens willen meemaken. En dan niet vanuit een vliegtuigraampje waaruit je hoogstens een paar bergen en wolken ziet.


Voordat het vliegtuig of ook maar een enkel voertuig waarmee je kon vliegen was uitgevonden, probeerde men met nagemaakte vleugels te vliegen. Dat lukte niet goed. Het probleem was dat mensen veel te zwaar zijn. Vogels zijn minder zwaar gebouwd, anders zouden ook zij niet kunnen vliegen. Maar ik denk dat met de kennis van nu, men vleugels zouden kunnen maken die veel weghebben van echte vleugeltjes.

Waar ik heen zou gaan als ik zou kunnen vliegen? Naar de hemel om mijn opa te bezoeken.


Vliegen lijkt me ook geweldig, omdat je even weg kan zijn van de bewoonde wereld. Geen vieze uitlaatgassen en gezonken schepen meer. Even alleen maar ik en de wolken. Je kan je afvragen of ik hier wel over na moet denken, omdat het een kans van 1 op miljoen is dat ik ooit zou kunnen vliegen zoals een vogel dat op miraculeuze wijze voor elkaar heeft gekregen. Maar hé, dromen kan nooit kwaad!

Waar zou jij heen gaan als je zou kunnen vliegen?

1 opmerking:

  1. Mooi geschreven! Vroeger wilde ik altijd een vlinder zijn, omdat ze zo mooi zijn en ook kunnen vliegen. Ik zou de hele wereld rondvliegen (al kan dat natuurlijk niet, maar dromen mag :D).
    Liefs, Evelijn

    BeantwoordenVerwijderen