18-06-2015

Tuin tour

Iedereen kent vast wel de bekende "Roomtour". Dat wil ik ook al heel lang doen, maar mijn kamer is nog steeds niet helemaal af, de puntjes moeten nog op de i. Ik was foto's aan het maken in de tuin voor een andere post en toen bedacht ik me dat het wel heel leuk zou zijn om een Tuin tour te doen!

Ik ga jullie meenemen alsof jullie bij mij thuis komen, maar dan in foto's. Enjoy!



Ik woon op nummer 78 in de Hilversumse Meent. Officieel zijn we een deel van Hilversum, maar de hele meent is meer op Bussum gericht. Uiteraard woon ik in een straat, maar die noem ik liever niet, want nou ja... Je weet nooit wie er op mijn blog terecht komt die ik liever niet voor mijn deur heb staan.



De linker deur is van de garage en de rechter van het huis. Veel mensen hebben hun auto in hun garage staan, logisch eigenlijk, maar bij ons staat hij altijd op de parkeerplaats naast ons huis. Daarom hebben we veel meer ruimte in de garage.



Waar nu allemaal paarse bloemen staan links van de lantaarnpaal stond eerst een huisje, een soort mini schuurtje. Alle huizen in mijn straat hebben zo'n schuurtje en meestal ook een deur. Ik kwam er een paar weken geleden pas achter dat we dat toen weg hadden laten halen. Wel gek aangezien ik hier al mijn hele leven - 4 weken woon:P


Dit is wat je ziet als je onze voortuin in loopt. We hebben niet een hele grote oprit, zeg maar gerust heel klein, maar dat is niet erg. Het stuk waar die enorme boom staat was tot een aantal jaar geleden een wildernis. Het hoorde toen nog bij de gemeente, maar wij hebben het erbij gekocht. 


Toevallig stond mijn fiets net buiten. Ik vergeet hem altijd in de garage te zetten als ik thuis kom. Whoeps.








Dit stuk hebben we er ook bij gekocht. Hier staat nu wat hout opgeslagen en een bankje wat mijn vader vastgeketend heeft :P Best wel handig eigenlijk, aangezien er een keer potten met bloemen gewoon uit onze tuin zijn gejat. Er is zelfs iemand zo brutaal geweest om onze brievenbus te stelen. Wat moet je nou weer met een brievenbus??



Dit stuk hoort weliswaar niet bij ons, maar mijn vader heeft het toch omgegooid en er mooie bloemetjes neergezet. Is toch wat gezelliger dan van die enorme struiken die in je gezicht zitten als je langsloopt.




Als je het paadje afloopt en je kijkt naar links zie je het schuurtje waar we allemaal zomer spullen en gereedschap hebben staan. Hij heeft nu een mooie blauwe kleur met rode raampjes, maar vroeger (een paar jaar geleden is voor mij al vroeger) was hij heel saai bruin (volgens mij). Eigenlijk was deze verf alleen voor de kozijnen aan de achterkant van ons huis bedoeld, maar toen mijn vader toch bezig was heeft hij ook meteen het schuurtje meegepakt.



Kijk je naar rechts dan zie je een ander paadje en de parkeerplaats waar we bijna letterlijk naast wonen (afgezien van een drie meter breed plantenperk of hoe je dat ook noemt).




Dat blauwe klingel ding kan soms heel irritant zijn als je een klein broertje hebt:)



Mijn vader is altijd al fan geweest van random planten in de tuin.



We houden nog steeds erg van schommelen, dat moet ik toegeven. Al is het verschil met vroeger wel dat als ik nu op de schommel ga staan ik boven de balk uit kom. Die kleurige waaier achtig iets hebben we een keer in Frankrijk gekocht. Is het raar dat ik er toen pas achter kwam dat als je gaat rennen dat ding gaat bewegen?




Die kussens staan misschien wat onmodieus, maar ja, om ze nou weg te halen!



Als je daar naar links gaat kom je bij de achterdeur die, als je hem opent, uit komt op de keuken.





Zoals je ziet is er een lichte plek op de grond in de vorm van een zeshoek. Een paar maanden geleden inmiddels stond daar nog een zwart huisje. Uitgezakt en het stikte van de vogeltjes en muizen die het voer van mijn konijnen stiekem oppeuzelden 's nachts. Zoals jullie weten heb ik nu een kat en geen konijnen meer. Daarom was het huisje een beetje onnodig. Toen het eenmaal weg was hadden we veel meer uitzicht op het park en stikt het daarachter niet meer van de spinnen. Ik was altijd super bang als ik daardoor heen moest.


Dit is het bankje waar ik laatst deze post over had geschreven.


Ik houd van mijn blauwe Puma's, ik heb ze bijna elke dag aan.


Mijn vader is echt van de vogel- eekhoorn- en uilenkastjes. Aan elke boom bij onze tuin in de buurt hangt minstens 1 huisje en niet per see alleen voor vogels. Gek genoeg komen er geen uilen op de uilenkast af, maar wel andere beesten. Mijn kat houdt van gekke plekjes, maar dit is de gekste plek waar ik hem ooit heb zien zitten. Laatst ging hij gewoon heel lekker op de bovenkant liggen in het opkomende zonnetje, echt heel schattig. 




Dit was de tuin tour, ik hoop dat je het leuk vond!


Excuses-moi, soms kan ik niet normaal doen op een foto

0 comments:

Een reactie posten