26-07-2015

Aarde aan Fenna | over mijn liefde voor kamperen


Ik ben terug, na 3 weken heerlijk vakantie te hebben gevierd in Italië. Het was echt super! Over een week komt er een post met een filmpje van wat ik allemaal heb meegemaakt. Natuurlijk heb ik ook heel veel foto's gemaakt!

Als ik nu naar buiten kijk zie ik een bewolkte lucht en regen. In Italie was dat wel anders! Elke dag zo rond de 30-35 graden en altijd zon. Ik mis het. 10 seconden nadat we de Nederlandse grens over waren gestoken begon het te regenen, of course. Typisch Nederlands weer.

Dat lekkere weer was heel fijn in Italie. Wij kamperen elk jaar, dus als het dan regent is het enige wat je kunt doen in de tent zitten en spelletjes spelen. Of, als je al vrienden hebt gemaakt, chillen met hen. Nu konden we elke dag naar stadjes, het zwembad en de zee. De eerste camping was een halfuur rijden van zee. De tweede was meer naar het noorden, maar daar had je wel 2 meertjes op een halfuurtje lopen. Perfect!

De meeste mensen die ik ken haten kamperen. "Half 8 het bed uit, douches waar al tientallen mensen voor jou heb gedoucht en geen wc papier bij de toiletten." Dat zijn meestal de standaard redenen waarom sommige mensen kamperen niet leuk vinden. Ik vind dat het wel wat heeft dat iedereen je slaperige kop kan zien en dat je met een wc rol in je hand naar de toiletten loopt. En who cares? Deze mensen zie je waarschijnlijk nooit meer. Hier een kleine opsomming waarom ik kamperen heel erg leuk vind.

Vrienden

De mensen die je op een camping ontmoet zijn vaak super aardig en je kan het meteen goed vinden. Het leuke aan camping vrienden is dat ze jou niet kennen als hoe je op school bent of daarbuiten. Ze kennen je verleden niet en kunnen je er dus ook niet mee pesten. De toekomst maakt niet uit, je ziet elkaar nooit meer: YOLO.

Buiten zijn

Als je kampeert doe je bijna letterlijk ALLES buiten. Je eet, leest en zit op je mobiel te whatsappen, en dat allemaal buiten. In de tent is het meestal bloedheet door de brandende zon die er de hele dag op staat. Kamperen is zo gezond!


Sfeer

Op een camping hangt altijd zo'n bepaalde sfeer. Ik kan het niet goed beschrijven, maar het is een heel fijne sfeer van het samen zijn. Beetje vaag waarschijnlijk, maar beter kan ik het niet beschrijven.

Dingen doen

Op een camping ga je dingen doen je thuis vrijwel nooit doet zoals pingpongen, badmintonnen of een uur in de hangmat lezen. Je hebt geen laptop en meestal ook geen wifi, dus totaal geen stress en je kan dingen gaan doen die je anders nooit doet.

Dit waren een paar redenen waarom ik houd van kamperen. Daarbij komt natuurlijk nog dat het meestal super lekker weer is op de plekken waar je kampeert, maar dat is ook zo als je naar een viersterren hotel op vakantie gaat. Ook nog een kleine toevoeging aan het lijstje: busjes zoals op de foto heb ik ook gezien, lijkt met echt geweldig om met zo'n busje op vakantie te gaan!

Het filmpje wat ik over Italië ga maken komt niet op YouTube. Mijn verleden met YouTube is niet zo goed, dus ik wil het even bij bloggen houden. Binnenkort heb ik ook een filmpje van Parijs waar ik in de meivakantie met mijn vader heen ben gegaan! 


5 opmerkingen:

  1. Welkom terug, ik heb je gemist! En van deze blogpost krijg ik spontaan zin om te gaan kamperen, want ik heb nog nooit gekampeerd :o

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dankjewel! Moet je echt eens proberen, het is echt leuk! Liefs

      Verwijderen
  2. Wauw, jij voelt precies hetzelfde als ik! De hele dag buiten zijn, het fuck-it gevoel van deze mensen ken ik toch niet en de gezelligheid! Ik hou ook heel erg van kamperen. Ik baal altijd als we weer terug zijn dat ik dan véél minder buiten zit. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou ook echt van het buitenleven wanneer we gaan kamperen! En het voordeel is natuurlijk ook dat je zo lekker snel bruin wordt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kamperen is echt heerlijk! Lekker outdoor en relaxed, ik heb nu helemaal zin om te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen